هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

آموزش اصول بازاریابی در لینکدین

آموزش اصول بازاریابی در لینکدین

آموزش اصول بازاریابی در لینکدین

لینکدین یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است که از آن به عنوان شبکه مهندسان و مدیران و افراد حرفه ای یاد می شود. در واقع لینکدین یکی از قدرتمند ترین ابزارهای بازار یابی در فضای آنلاین نیز محسوب می شود.هدف اصلی این شبکه کنترل کردن هویت و تخصص کار شما و ایجاد ارتباط آسان و مناسب با متخصصین، مارکتینگ و بازاریابی خدمات می باشد.

اصول بازاریابی در لینکدین با داشتن بیش از 300 میلیون کاربر توانایی و پتاسیل بالایی برای رونق بخشی به کسب و کار دارد. با شناخت شرکت ها، بازاریاب ها، وبمستر ها و باقی کسب و کارها با این شبکه و اینکه کدام یک از این جمعیت میلیونی می توانند مشتری خدمات آنها باشند بهتر است به استفاده و یادگیری از این شبکه تخصص پیدا کنند. که البته تمامی این اعضا افرادی حرفه ای و متخصص در حوزه های تخصصی خود می باشند.
که البته شما برای کارکرد در این شبکه ابتدا باید یک جستجو گر حرفه ای باشید و پس از پیدا کردن گزینه های مناسب، آنها را برای خرید مشتاق کنید. که همه ی این مراحل احتیاج به چند شگرد خاص خود را دارد که در اینجا به اختصار توضیح میدهیم:

  1. در ابتدا بهتر است که به فکر پروفایلتان باشید. سایت های اجتماعی دارای موتور های جستجوگر هستند. برای جذب بهتر مخاطبان و مشتریان پروفایل باید بهینه باشد تا آنها نیز بتوانند در زمانی کوتاه شما را پیدا کنند. همانطور که برای صدر نشینی سایت در موتور های جستجو تلاش می کنید.
  2. باید به گروه ها ملحق شوید. گروه ها بهترین مکان برای آشنا شدن با رقبا و همکاران و البته به اشتراک گذاری مهارت های یکدیگر است.

این مطلب را از دست ندهید: 7 اشتباه رایج در لینکدین

با عضو شدن به این گروه ها اگر نتوانید مشتری های فراوانی را بدست آورید ولی مطمئنا می توانید چیزهای ارزشمند دیگری مطابق با اصول بازاریابی در لینکدین چون: تکنیک های روز بازاریابی و نحوه تبلیغات همکاران خود آشنا خواهید شد و این خیلی ارزشمند است.

  1. برای انتشار، محتوا باید سودمند باشد. بهتر است در اینجا نیز بگویم: محتوا همه جا پادشاهی می کند.

شبکه و پروفایل هر چقدر هم که زیبا و بهینه باشد اما شما محتوای چشمگیر و ارزشمندی نداشته باشید. متاسفانه در کمپین بازاریابی شکست خورده اید. و بر عکس این مطلب اگر شما مرتب رویدادها، مقالات کاربردی و جذاب و اخبار متناسب را تهیه و آپدیت کنید به کسب و کار خود رونق داده اید.

چون در حالت کلی چه در لینکدین چه در هر کمپین تبلیغاتی انتشار محتوای با کیفیت از اصلی ترین پیش نیاز هاست.

  1. محتوا های تهیه شده را در linkedin publishe نشر دهید. که ابزاری رایگان برای انتشار محتوا می باشد. با این قابلیت می توانید  بیشتر از همیشه در معرض دید کاربران قرار گیرید و در حیطه صنعت خود به فردی حرفه ای مبدل شوید.

گزینه ی دیگر linkedin pluse می باشد که دنیایی از مقالات مرتبط با هر شغلی در آن وجود دارد که برای هر کسی شناخته شده نیست. پست های شما در linkedin publishe به طور خودکار در بخش linkedin pluse قرار می گیرد.

  1. یکی دیگر از آسان ترین راه ها برای افزایش تعداد اعضای شبکه مطابق اصول بازاریابی در لینکدین دادن لینک به پروفایل ایمیل های ارسالی خود است.

هر ایمیلی که روزانه ارسال می کنید گیرندگان متفاوتی دارد که هر کدام از آن ها می تواند فصل ارتباطی جدیدی در لینکدین باشد.

  1. همانطور که در ابتدا گفته شد لینکدین شبکه ی کارشناسان و مدیران است و نمی توانیم در آن از هر موضوعی سخن بگوییم. از همین رو بهتر است که فقط مطالب تخصصی را به اشتراک بگذارید. البته این فضای تخصصی از طرفی هم کار را دشوار می کند به خاطر به اشتراک گذاری مطالب علمی و مرتبط هم اینکه احتمال دارد مشتریان متخصص با پست های شما ارتباط صمیمانه برقرار کنند.
  2. تبلیغات و زدن آگهی در لینکدین را نباید فراموش کنید. یکی از بهترین شبکه ها برای انتشار تبلیغات محسوب می شود. زیرا متفاوت ترین مزیت این آگهی ها در قیاس با باقی شبکه های اجتماعی این است که LinkedIn Ads سریعا به تولید سرنخ می انجامد.

این مطلب را از دست ندهید: آموزش ساخت اکانت تجاری در لینکدین

چطور در لینکدین بازاریابی و تبلیغ کنیم:

از آنجایی که لینکدین بزرگترین فرصت برای سرویس دهی به سایر کسب است. اما این معنا را نمی دهد که بتوان محصولات را با معرفی در پروفایل به فروش رساند.

این روش برند شما را تخریب خواهد کرد و اگر ان را ادامه دهید سایر کاربران می توانند پست های شما را مخفی کنند و هیچ پست شما در صفحه آنها نمایش داده نمی شود و این یعنی فعالیت لینکدینی شما میمیرد!

برای اینکه بتوانیم بهترین بازاریابی را داشته باشیم باید مطالبی را پست کنیم که مشتری از خواندن آن لذت ببرد. برای تولید محتوای موثر و بازاریابی در لینکدین، خود را از سمت یک مدیر فروش شرکت خارج کنید و خود را درجایگاه یک کارشناس صنعت قرار دهید که دغدغه اش فقط فروش کالا یا خدمات نیست.

در لینکدین باید به جای فروش و تبلیغات روابط عمومی فعال از جنس روابط عمومی محتوایی داشت.

چگونگی استفاده از linkedin برای افزایش فروش:

برای پیش برد روند کار  بهتر است که در پاسخگویی به پرسشهای لینکدین مطابق با اصول بازاریابی در لینکدین فعال باشیم.

این کار ارتباطی با نوع کار یا تجارت شما ندارد و البته علاوه بر افزایش فروش مهارت شما را درزمینه کاری نشان می دهد.

در پاسخگویی بهتر است بعد از اطمینان به اینکه پاسخ درست است توجه داشت که مختصر و مفید نیز باشد. در گروه خود امکان پاسخ خصوصی را ایجاد کنید چون باعث جلب توجه می شود.

بعد از پاسخگویی اگر احساس کردید که مفهوم به مشتری منتقل نمی شود یا جواب شما کامل نیست بهتر است که یک ارتباط تلفنی با کاربر برقرار کنید هچ ایرادی ندارد.با رعایت کردن همه این نکات می توانید کلید های موفقیت در شبکه را در دست بگیرید. و اینکه بهتر است که فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی نیازمند ممارست و خلاقیت هستند.

هر کدام از شبکه های اجتماعی فرهنگ مختص خود را دارد که مساله ای عمومی است چون در محیط لینکدین، فضای عرف تجاری کشور حاکم است و مطابق با اصول بازاریابی در لینکدین فرهنگ آن نیز مبتنی بر اصول حرفه  ایست. زیرا مطالب و نحوه ارتباط شما دقیقا نماینده روش شما در نوع کسب و کارتان است.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه