هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

انتخاب ترکیب رنگ مناسب

انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

رنگ سریع ترین راه برای انتقال یک حس خوب به مخاطبین سایت شماست. همانقدر که کیفیت یا سطح ارائه خدمات شما به ماندگاری برند و یا نام تجاریتان کمک می کند انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای تثبیت نام شما در ذهن مخاطبین به شدت اهمیت دارد.

روش های متعددی برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب وجود دارد که در این جا چند راه منتخب هنروب برای انتخاب رنگ یک پروژه طراحی سایت را نام می بریم :

 

شروع با یک بوم خالی :

اولین متد ساخت یک پالت رنگ از ابتدا می باشد. در اینجا چند ابزار را که می تواند برای شروع مفید باشد را به شما معرفی می کنیم

 

در طراحی سایت از چه تعداد رنگ باید استفاده گردد ؟

اگر چه هیچ گونه قانون سخت و محکمی برای تعداد رنگ مورد استفاده در طراحی وب سایت وجود ندارد ،اما می توان با الهام گرفتن از صنعت طراحی داخلی و مد ، و قانون 60-30-10 که یعنی سه رنگ را باید در درجات مختلف بکار برد استفاده کنیم. در نتیجه می توانیم از سه رنگ با درصدهای 60 و 30 و 10 جهت ایجاد هماهنگی کامل استفاده کنیم.

  • رنگ اولیه باید 60 درصد از فضای کل سایت شما را پوشش دهد و یک هماهنگی کلی در طراحی ایجاد نماید. زیرا استفاده از تعداد زیاد رنگ باعث می شود کاربر متوجه قسمت های مهم سایت نشود.
  • انتخاب رنگ دوم یا همان 30% باید با رنگ اول یا همان 60% درتضاد باشد تا تاثیر آن قابل دیده شدن باشد
  • رنگ سوم یا همان  10%رنگ تاکید است که باید رنگ اصلی یا ثانویه شما را تکمیل کند

 

برای شروع چندین رنگی را که دوست دارید در کنار هم امتحان کنید . برای مثال می توانید کار خود را با انتخاب پنج رنگ شروع کنید و پس از آن با اضافه و کم کردن رنگ ها خواهید دید که چطور طراحی شما پیشرفت می کند. در کل برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب وب سایتتان هارمونی رنگ ها را فراموش نکنید تا به بازدید کننده حس یک تجربه خوب را منتقل کنید.

 

طیف رنگی و سایه ها :

در حالتی که شما مجبور به استفاده از تعداد رنگ بیشتری هستید سعی کنید از طیف های مختلف یک رنگ یا سایه های آن استفاده کنید .

برای مثال فرض کنید بخشی از محتوای سایت شما شامل یک جدول باشد یا شما نیاز به استفاده از ساید بار در صفحه های داخلی خود داشته باشید ،در این حالت از طیف های مختلف رنگ اصلی سایت استفاده کنید ، تا بدون نیاز به استفاده از رنگ چهارم یا پنجم صفحات متحدی را طراحی کنید.

 

شروع با یک تصویر :

تصاویر گاهی می توانند منابعی برای الهام به شما باشند درست زمانی که به دنبال انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت تان هستید.

هنگامی که تصاویر به طراحی ها اضافه می شوند– خواه عکس های حرفه ای  (یا همان  stock images ) یا عکس های طبیعی و اورجینال ، یا طرح های گرافیکی – می توانید به کمک ایجاد یک هماهنگی بین تصویر و رنگ یک طراحی واحد و یک دست انجام دهید.

 

شروع با هدف کسب و کار :

رنگها همچنین می توانند روی اعمال کابران تاثیر گذار باشند. اگر هدف سایت شما فروش است از رنگ هایی استفاده کنید که بازدیدکنندگان را ترغیب کنند از سایت شما خرید نمایند .

محققین بازار و صاحبان نام های بزرگ تجاری از روانشناسی رنگ ها برای اثر گذاری بر روی خریداران کالاهای خود و تبادل کالا  استفاده می کنند.

برای ذکر نمونه های از این روش می توان به رستوران ها اشاره کرد که عمدتا از رنگ های قرمز و یا نارنجی استفاده می کنند. و یا بانک ها و موسسات که اغلب به رنگ آبی است.  در حالی که محصولات لوکس از ترکیب رنگی سیاه و سفید برای بسته بندی ها و… استفاده می کنند .

در نهایت هر رنگ و هر طیف رنگی که برای سایتتان در نظر می گیرید فراموش نکنید که انتخاب ترکیب رنگ مناسب می تواند مخاطبین را به سرعت به سمت سایت شما جذب نماید و یا بلعکس استفاده از ترکیب رنگی هایی که با یکدیگر همخوانی ندارند یا رنگ هایی که به سرعت چشم ببیننده را خسته می کند باعث می شود کابران به سرعت وبسایت شما را ترک کنند.

برچسب های نوشته
بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه