هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

آیا تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار شما می شود؟

آیا تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار شما می شود؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

از هر چهار دقیقه یک دقیقه صرف وقت گذرانی در اینترنت و شبکه های اجتماعی می شود. برای مشتریان بالقوه این رقم رقم فوق العاده ایست که بتوانند کسب و کار ها را به خود جلب کنند و آن ها را نشانه روند. برای هر تجارتی باید یاد گرفت که تاکتیک های کوتاه مدتی را برای بازاریابی آنلاین موثر توسعه دهد و نیز برای تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود بر یک راهبرد بلند مدت تمرکز کند.

آیا تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار شما می شود؟ با توجه به نرخ نفوذ شبکه های اجتماعی در سراسر جهان از جمله ایران شاهد فعالیت های تبلیغاتی گسترده ای در آن ها هستیم.در واقع شبکه های اجتماعی با محبوبیتی که بین کاربران خود پیدا کرده است فرصت مناسبی را برای معرفی برند ها و محصولات و خدمات مهیا کرده است. که البته متاسفانه به علت کم کیفیت بودن تبلیغات، فروش فالور و لایک های دروغین و … گاهی این تاثیر گذاری را کاهش می دهد و نتیجه عکس دارد. که البته می توانید با استفاده درست از محتوای گذاشته شده و استفاده از محتوای ارزشمند و به نمایش گذاشتن آن ها در گروه ا و کانال ها می تواند کیفیت وتاثیر گذاری را افزایش دهد.

آیا تبلیغات در شبکه های اجتماعی کسب و کار شما را رونق میبخشد؟

 

امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی همچون فیسبوک،توئیتر،گوگل پلاس کاربران بسیاری را در سرتا سر دنیا جذب نموده اند، هر یک از این شبکه های اجتماعی ویژگی های منحصر به فردی داشته و خدماتی اختصاصی در زمینه های مختلف کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک ارائه می دهند.

به همین دلیل زمینه مناسبی برای رشد و گسترش مشاغل و ارتباط بین شرکتها و متخصصین در حوزه های مختلف فراهم شده است. این رسانه ها بهترین مکان برای برقراری ارتباط صمیمی با مخاطبان هستند، علاوه بر تولید محتوا فرصتی برای جذب مخاطبان جدید هم هستند.

برندهای مطرح دنیا با تولید محتوای مرتبط و مناسب، از این رسانه‌های سودمند برای حفظ محبوبیت خود استفاده می کنند. فعالیت در شبکه های اجتماعی تنها به افزایش تعداد دنبال کننده‌ها و تعداد Like های بالا برای هر پست شما محدود نمی‌شود.

راهکارها و استراتژی های کاربردی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

  • در تبلیغات شبکه های اجتماعی محتویی را که می خواهید ارائه کنید، بازیافت نمایید. برای پیدا کردن بیننده های جدید محتوای خود را در دوره ها زمانی و دفعات و در شبکه های مختلف به نمایش بگذارید.
  • برای تبلیغات شبکه های اجتماعی ارزش بیشتر و اضافه درست کنید: باید بدانید که فقط نمایش محتوای ساخته شده توسط دیگران رضایت بخش نیست، باید یک محتوای جدید و بکر درست کنید تا کم کم در عرصه تخصصی خود به عنوان یک متخصص مطرح شوید.
  • شما می توانید برای بررسی اینکه دیگران در مورد شما چه چیزهای می گویند و چگونه فکر می کنند از ابزار هایی مانند Social Mention و دیدن موردهایی که آن ها در محتوای خود از شما اسمی به میان می آورند بهره مند شوید.
  • هر چند وقت یکبار محتوای تولیدی خود را به روز رسانی کنید تا بهتر بتوانید تاثیر محتوای تولیدی خود را ببینید و نقاط ضعف یا قوت آن را شناسایی کنید.
  • شما می توانید با استفاده از هشتگ های مرتبط به کار و فعالیت خود برای دستیابی و ایجاد ارتباط با افرادی خارج از مجموعه مخاطبین خود ارتباط بگیرید.
  • برای داشتن بیننده بیشتر در زمان های مناسب محتوی خود را پخش کنید. بدانید که نرم افزاری تحلیل گری مانند Followerwonk می تواند در این کار شما را یاری نماید.
  • سعی کنید قبل از تمرکز بر مفاهیمی که می خواهید به مخاطبان خود انتقال دهید، بر روی مفاهیمی که آنها می خواهند بشنوند تاکید کنید. در واقع بکوشید ابتدا سلایق و علایق کاربران خود را بشناسید.
  • با استفاده از شبکه های مجازی مخاطبین را به لیست ایمیل خود انتقال دهید: لازم به ذکر است که لیست ایمیل شما از باارزش ترین دارایی های آنلاین شما به حساب می آید و حتما از هر فرصتی که جهت گسترش آن پیش می آید بهره مند شوید
  • با مخاطبان خود ارتباط قوی و شخصی برقرارنمایید: اکثر مردم می خواهند از کسانی که، آنها را به خوبی و از نزدیک می شناسند و قابل اعتماد آنها هستند خرید کنند ، نه شرکت هایی که هویت روشنی ندارند. برای دست یافتن به این مهم باید بعضی اوقات تصاویری شخصی از پشت صحنه تولیدات محتوی خود به مخاطبان نشان دهید.
  • همیشه به مطالب و محتوایی که در خصوص شما انتشار می یابد، جواب دهید زیرا شبکه های اجتماعی یک کانال ارتباطی دو طرفه به حساب می آیند.
  • سعی کنید محتوی تولیدی خود را با استفاده از شبکه های مختلف به شکلی منطبق با یکدیگر برنامه ریزی نمایید: اشکال، رنگها و لحن هایی که در آن استفاده می کنید باید با یکدیگر تطابق داشته باشد.
  • زمانی به ایده پرازی یک کاراکتر خیالی از بینندگان خود قرار دهید، که عده زیادی از جمعیت بینندگان هدف شما را نشان دهد. شما می توانید با تولید چنین محتوایی در مجموع تناسب بیشتری با یکدیگر ایجاد کنید.
  • از لیست های توئتیر استفاده کنید تا برای خود روابطی داشته باشید که این روابط برای شما منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

 

بهتر است که تحقیق کنید که چگونه می توان با استفاده از شبکه های اجتماعی به فروش بیشتر محصولات خود کمک کنید.

  چنانچه بر این باورید که نتوانستید نتیجه درستی بگیرید، باید نگاه خود را به یک یا دو شبکه و زیرساختی محدود و معطوف کنید که از آنها نتیجه مناسبی در تجارت خود یافته اید. باید بدانید همیشه توجه به ۲ یا ۳ زیرساخت با بازدهی مناسب، بهتر از تمرکز بر چندین زیرساخت با نتیجه ضعیف است.

  در پایان از شما می خواهم بهترین روش هایی که از آنها استفاده نمودید و به نتیجه ای مطلوب رسیدید را نوشته و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. البته در نظر داشته باشید که طراحی و چاپ کاتالوگ جایگاه مجزایی نسبت به شبکه های اجتماعی دارد.

در واقع برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اصلا فرقی نمیکند که به تجارت کوچکی مشغول بوده باشند یا یک سازمان چند ملیتی با دامنه ی دسترسی جهانی باشند. مساله مهم این است که سریع ترین و بهترین راه برای دسترسی آسان به مشتریان، تدوین و توسعه ی یک راهبرد موثر در بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

از ابزار های مهم در بازاریابی ویدئو نیز می تواند کارایی قابل توجهی داشته باشد بطوری که 57 درصد از بازاریاب ها در بازاریابی خود از ویدئو ها استفاده میکنند و براساس گزارش سوشیال اگزمینر، 72 درصد بازاریابان برنامه ریزی می کنند تا استفاده ی خود از تکنیک های بازاریابی مبتنی بر ویدئو را افزایش دهند.

 

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه