هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

رنگ سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

مهم ترین چالش در طراحی سایت انتخاب تم های رنگی و استفاده هوشمندانه از رنگ هاست که موجب متفاوت شدن و افزایش بازدید و فروش وب سایت شما می شود.

رنگ ها ۸۵% در انتخاب محصولات توسط مشتریان موثرند.

 

برای انتخاب مناسب رنگ سایت یکی از مهمترین و بهترین راه ها انتخاب رنگ اصلی و برجسته مربوط به لوگو و برند وب سایت شما می باشد. رنگ ها ۸۵% در انتخاب محصولات توسط مشتریان موثرند. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر وب‌سایتی که رنگ‌بندی جذاب و متفاوت داشته باشد تاثیر بیشتری بر روی کاربرانش خواهد گذاشت. شاید به همین دلیل است که وب‌سایت KITKAT از ترکیب رنگ های سفید و قرمز روشن در طراحی وب سایت خود استفاده کرده است.

سایت تک رنگ یا سه رنگ؟

 

رنگ سایت شما می تواند به صورت تک رنگ و یا ترکیبی از 3 رنگ و یا بیشتر طراحی شود .البته انتخاب تعداد رنگ ها در طراحی سایت بستگی به نوع کاربری سایت و پیامی که میرساند، دارد.

  • انتخاب ظاهر تک رنگ برای سایت ها مانند سبز یا آبی نشان دهنده فضایی آرام و متناب برای سایت های اداری و سازمان های دولتی و سایت های خبری و … می باشد.
  • انتخاب ترکیبی از رنگ های مهیج مانند زرد و بنفش یا آبی و زرد در کنار رنگ خاکستری  مناسب سایت هایی با کاربری مواد غذایی، طراحی سایت و فضاهای هنری و … می باشد.
  • انتخاب ترکیبی از رنگ های متضاد مانند سیاه، سفید و قرمز می تواند در فضاهای مختلف مانند سایت های خبری و مقالات کاربردی باشد و فضایی جذاب و خاص ایجاد کند.

در انتخاب رنگ سایت به چه مواردی باید دقت شود؟

 

  • رنگ پس زمینه و رنگ متن باید به گونه ای انتخاب شود که کاربر بتواند به راحتی مطالب را مطالعه کند.
  • انتخاب رنگبندی خاص متناسب با محتوای صفحات مختلف با کاربری های مختلف
  • در تمام فضای سایت باید از یک طیف رنگی خاص پیروی کرد.
  • انتخاب رنگی جذاب برای ترغیب و افزایش کاربران
  • رنگ اصلی و برجسته انتخابی در سایت باید متناسب با رنگ انتخابی لوگو باشد.

تحقیقات نشان میدهد که خانوم ها بیشتر از آبی ، بنفش ، سبز و قرمز خوششان می آید و از رنگهای نارنجی ، قهوه ای ، خاکستری و زرد تنفر دارند.مردان نیز به به ترتیب این رنگ ها را بیشتر دوست دارند : آبی ، سبز ، سیاه و قرمز . و از رنگ های قهوه ای ، نارنجی ، بنفش و زرد متنفرند.

ویژگی های رنگ های مختلف از نظر بازاریابی اینترنتی:

 

اگر انتخابی درست از ترکیب رنگ ها در وب سایت خود داشته باشید می توانید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید

۱صورتی: اگر بازار هدف  مورد نظر شما مرتبط با  بانوان است، پس صورتی انتخاب درستی است. این رنگ القاکننده‌ی خوشی و ملایمت ، ظرافت ، زنانگی ، کودکی است.

https://www.t-mobile.com/

 

2قرمز: رنگ قرمز توجه زیادی را به خود جلب می کند و موجب تشویق بیشتر کاربر به انجام عملیاتی در سایت می شود . این رنگ معرف : توانایی ، هیجانات ، احساسات ، سرعت و خطر می باشد.

https://www.kitkat.com/

3- آبی: آبی نشانه‌ی اعتماد می‌باشد و معرف محیطی آرام است . هر وب‌سایتی که با معامله‌های آنلاین پولی، امنیت ، اعتماد ، مسئولیت پذیری ، وفاداری سروکار دارد انتخاب این رنگ  بهترین گزینه است.

https://oralb.com/en-us

۴سبز: سبز رنگ صلح، تندرستی ، فراوانی ، حاصل خیزی ، آزادی ،  آرامش، ، پیشرفت ، خونسردی و طبیعت است. بنابراین اگر وب‌سایت شما درمورد محیط زیست میباشد، رنگ سایت سبز بهترین انتخاب برای رنگ اصلی سایت است.

http://www.bp.com/

۵زرد: رنگ زرد موجب تایید و تاکید برای انجام کاری می شود و معرف گرمی ،هشدار، نورخورشید ، خوشی ، ارامش است. زرد مناسب‌ترین رنگ برای فروشگاه‌های آنلاین است که مرتبط با کودکان است. رنگ زرد می تواند مشتری را به خرید ترغیب کند.

https://www.hertz.com/rentacar/reservation/

۶بنفش: بنفش شکوه ، دارایی ، زیبایی ، آراستگی، نعمت و اعتبار را نشان می‌دهد. این رنگ برای وب‌سایت‌هایی که معرف هنری خاص هستند و اجناس لوکس و مجلل دارند مناسب است.

www.yahoo.com

۷نارنجی: نارنجی رنگ سرزندگی، تشویق، آراستگی و جلب توجه است. این رنگ برای ایجاد هیجان در مخاطب و شرکت‌های تکنولوژی مناسب است.

http://www.crushsoda.com

۸طلایی: رنگ طلایی موجب افزایش شخصیت و پرستیژ می شود و نشان دهنده قدرت ، ظرافت است. این رنگ نیز به عنوان یک رنگ مکمل با رنگ‌هایی مانند سبز و بنفش و مشکی هماهنگ است و موجب جلب توجه بیشتر کاربران می شود.

www.gucci.com/uk/home

۹مشکی:رنگ مشکی گزینه ای مناسب برای  ایجاد کنتراست با سایر رنگ‌ها است و هماهنگی زیادی با تمام رنگ ها دارد  و معرف قدرت ، دلیری ، شهامت ، مهارت است .

http://www.chanel.com/en_US/

۱۰قهوه‌ای: این رنگ قهوه ای  برای وب‌سایت‌های پزشکی و ورزشی که با سلامتی و نشاط سروکار دارند مناسب است.رنگ سایت خاکستری نشان دهنده  تاثیر گذاری ، متانت ، توانگر مالی ، آرامش می باشد.

https://www.ups.com/

11 – خاکستری : رنگ خاکستری یک رنگ مکمل مناسب در طراحی سایت می باشد وبیانگر صمیمیت ، اعتبار ، نفوذ ، عملی بودن تصمیم می باشد .

https://www.mercedes-benz.com/en/

 

انتخاب مناسب رنگ سایت به تعداد کاربران می افزاید.

با توجه به تاثیر , و اهمیت رنگ سایت بر رفتار مخاطبین که در این مقاله بررسی شد  هنگامی که می‌خواهید نوع رنگ‌بندی صفحات مختلف وب‌سایت‌تان را مشخص کنید، باید رنگ مناسب و در مکانی مناس انتخاب شود تا بهترین احساس را در کاربر القا و بیدار کند و با درنظر گرفتن تاثیر روانی هر رنگ و احساسی که در  کاربر ایجاد می‌کند، رنگ بندی  وب سایت خود را مشخص نماید.

 

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه