هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

تکنیک ها و ویژگی های فروشندگان موفق

تکنیک های فروش

تکنیک ها و ویژگی های فروشندگان موفق

چه چیزی فروشنده موفق را از فروشندگان دیگر متمایز می کند؟

 

این مطلب را از دست ندهید: 8 راه افزایش وفاداری مشتری

شغل تان فروشندگی است ؟ نمیدانید ویژگی های یک فروشنده حرفه ای و موفق چیست؟  برای افزایش فروش باید چه کنید ؟

واقعیت این است که یک بخش مهم و قابل توجه از شغل فروشندگی را عشق و علاقه تشکیل می دهد و این که فروشنده عمیقا به کاری که انجام می دهد اعتقاد داشته باشد.این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که قسمت عمده ای از موفقیت یک فروشنده را مهارت ها و توانایی های او شکل می دهد.

تکنیک ها و ویژگی های فروشندگان موفق

1.روابط عمومی بالا

یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های کسب و کاری که باید فروشندگان به آن توجه کنند، خوش رویی و نحوه برخورد مناسب می باشد. فروشندگان حرفه ای از روابط عمومی بالایی برخوردار هستند.فروشندگان موفق ضمن احترام به حریم خصوصی مشتری سعی در وابسته کردن آنها به شرکت دارند.

 

2.اعتقاد به محصولش

برای پیمودن قله های موفقیت ،باید به آنچه که می فروشید اعتقاد داشته باشید. اگر فروشنده اطلاعات جامعی درباره محصولش داشته باشد ولی با این وجود 100 درصد به محصولش اعتقاد نداشته باشد،این شک و تردید بر مشتری نیز تاثیر می گذارد حتی احتمال دارد از خرید کردن پشیمان شود. به همین دلیل لازم است فروشندگان اعتماد کامل به محصول داشته باشند.

 

3. دانش عمیق و کافی

مهم ترین نکته و پایه اعتماد مشتری، دانش فروشندگان می باشد. یک فروشنده عالی باید درباره محصول و مطابقت محصول با نیازهای مشتری ، اطلاعات جامعی داشته باشدبا پاسخ های کامل و صحیح فروشنده به تمام سوالات مشتری ، می تواند اعتماد مشتری به محصولاتش را جلب کند.فروشنده باید خود را برای پاسخ به سخت ترین سوالات درباره محصولش ، آماده کند.

 

4. حفظ مشتری

در هر کسب و کاری مهم تین اصل موجود مشتریان آن حرفه می باشد.این فروشندگان هستند که با دانش خود موظف به خفظ و نگه داری آنها هستند.برقراری و حفظ ارتباطات مؤثر با مشتریان از قواعد مهم و پایه این شغل می‌باشد که بخشی از آن  ذاتی و بخش عمده‌ ی آن نیز از طریق آموزش و کسب مهارت بدست می‌آید.

5.صداقت

برای دستیابی به موفقیت در هر زمینه کاری صداقت یک اصل جدا نشدنی است اما این نکته در بیشتر موارد فراموش می شود.برای برقراری ارتباط و ایجاد همکاری های گسترده لازم است تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری برای تصمیم گیری را در اختیار او قرار دهیم حتی اگر این امر موجب انصراف مشتری گردد زیرا ما یک رابطه کوتاه مدت با مشتریان را نمی خواهیم.

 

6.اعتماد به‌ نفس بالا

اعتماد به نفس بالا در این شغل موجب جلب بیشتر مشتری و کسب موفقیت بیشتر در فروش محصول می گردد.بهترین فروشندگان آنهایی هستند که اعتمادبه‌نفس بالاتری دارند. فروشندگان موفق با احترام به نظرهای مشتریان خود از همه فرصت‌ها به‌خوبی استفاده می‌کنند.

 

7.شنونده‌ی خوبی

یکی از مهارت‌های فروشندگان موفق طرح سؤال های دقیق و گوش دادن به پاسخ های مشتری می باشد و با کسب اطلاعات در رابطه با نیازها ، نظرات، عقاید و… مشتری ، ضمن پاسخگویی مناسب راهکار درست و کالای مورد نیاز را به آن ها ارائه خواهند نمود.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه