هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

روش های استفاده از کدهای CSS

روش های استفاده از کدهای CSS

 

در اینجا سعی داریم روش های استفاده از کدهای CSS را به شما تا حدودی آموزش دهیم.به طور کلی سه راه برای استفاده از کدهای CSS در یک سند HTML وجود دارد که عبارتند از:

  Inline style

 Internal style sheet

 External style sheet

Inline : منظور از این اصطلاح این است که می توان کدهای CSS  را در قالب Attribute ، داخل تگ های  HTML استفاده کرد و  Inline CSS مستقیماً به همان تگ اعمال شده و تاثیری بر تگ های خارج از محدوده خود ندارد.

 

Internal : منظور از این حالت این است که می توان کلیه کدهای CSS را در تگ یک سند HTML  نوشت.

 

به طور کلی نوشتن کدهای  CSS  به این صورت نسبت به روش Inline به مراتب بهتر است اما این نوع کدنویسی فقط برای تگ های یک صفحه HTML  مناسب هستند و اگر بخواهیم کدهایی بنویسیم که برای کل سایت مناسب باشند می بایست روش External را مد نظر قرار دهیم.

External : در این حالت می توان تمام کدهای CSS  را درون فایلی به نام CSS قرار داد و در تگ head سند html را به آن Link کرد.

 

یک CSS خارجی را می توان در هر ویرایشگر متنی نوشت ، اما باید توجه داشت که فایل خارجی را حتما باید با پسوند CSS.  ذخیره کرد.

همچنین توجه داشته باشید که Inline CSS بر External CSS اولویت دارند. برای مثال اگر در یک صفحه برای یک المان یک بار با روش  External  رنگ سبز تعیین شده باشد و همچنین با استفاده از روش Inline CSS رنگ آبی نیز برای همان عنصر تعریف شده باشد، در نهایت رنگ آن المان آبی می شود.

 

منبع : www.w3schools.com

 

 

بدون دیدگاه

با عرض پوزش,بخش دیدگاه ها در حال حاضر فعال نمی باشد.