هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

ساخت اکانت توییتر

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

توییتر (Twitter) یک شبکه اجتماعی است که از سال 2006، توسط جک دورسی آغاز به کار کرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا 280 کاراکتر، پیام متنی را که توییت (Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند،  همچنین کاربران می توانند علاوه بر متن به توییت های خود، عکس، فیلم و صوت هم اضافه کنند.
از دیدگاه بازاریابی و کسب و کار، می توانید از توییتر برای تبلیغ کار خود، ایجاد ترافیک روی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی، ایجاد هویت برای نام تجاری خود و برندینگ استفاده کنید. حال می خواهیم روش ساخت یک حساب کاربری توییتر برای استفاده تجاری و آشنایی با برخی از امکانات آن را توضیح دهیم.

1- وارد سایت twitter.com شوید و برای ساخت حساب کاربری روی گزینه Sign Up کلیک کنید. لازم به ذکر است که به دلیل فیلتر بودن توییتر باید از وی پی ان استفاده کرد!

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

2- در صفحه باز شده، اطلاعات درخواستی، یعنی نام کامل، شماره تلفن یا آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را به درستی وارد کنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

اگر در این مرحله ایمیلتان را وارد کرده اید در صفحه بعد توییتر از شما می خواهد شماره موبایل خود را وارد کنید. در این صفحه شما می توانید یا شماره موبایلتان را وارد کرده و کد فرستاده شده را ثبت کنید و یا گزینه Skip را بزنید و به مرحله بعد بروید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

3- در صورت وارد کردن شماره تلفن، باید کد ارسال شده را در این مرحله ثبت کنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

4- در این مرحله باید نام کاربری تان را وارد کنید و دکمه ی Next را بزنید. توجه داشته باشید که معمولا اکثر کاربران سعی می کنند نامی هوشمندانه و جذاب انتخاب کنند ولی این گونه اسامی بیشتر برای استفاده های شخصی کاربرد دارند، اگر نام کاربری شما در تویتر بیانگر تجارت شما باشد موفق به ایجاد ارتباطی بهتر با مشتریان خواهید شد. کافیست نام کاربری شما با کسب و کارتان مرتبط باشد.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

5- پس از خوش آمد گویی توییتر، در این صفحه می توانید با کلیک روی دکمه Let’s go! مواردی را که به آن ها علاقه دارید را انتخاب کنید. همچنین توییتر یک گزینه برای شما قرار داده است که می تواند علاوه بر گزینه های موجود موارد دیگری که به آن ها علاقه مندید را وارد کنید. پس از انتخاب کردید دکمه Continue را بزنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر
آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر
آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

6- حال وارد حساب کاربری خود می شوید، هم اکنون می توانید حساب خود را مدیریت کنید و شروع به گذاشتن توییت های خود کنید. برای ایجاد توییت روی گزینه ی Tweet  (قسمت بالای صفحه سمت راست) کلیک کنید. توجه داشته باشید که محتوی کاربردی و مفید ایجاد کنید، با انتشار مقالات، عکس و فیلم های جذاب به ایجاد مکالمه با دیگر کاربران و معرفی کسب و کار خود به فالورهایتان کمک کنید. دقت کنید هر توییت نشان دهنده دانش و نقاط قوت شماست. از تولید توییت های بیهوده خودداری کنید، که هم وقت فالورهایتان را می گیرد و هم ممکن است منجر به کاهش تعداد فالورهای شما شود.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

7- در ادامه باید به تکمیل حساب کاربری خود بپردازید، برای این کار گزینه ی Profile را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

حال گزینه ی Edit Profile را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

در این قسمت به چند نکته باید توجه کنید:

الف) عکس پروفایل: شما باید عکس پروفایلتان را لوگوی کسب و کار خود انتخاب کنید، این امر به معرفی هرچه بهتر و بیشتر شما و برند سازی کسب و کارتان کمک می کند و منجر می شود بهتر در ذهن مخاطبان قرار گیرید. به خاطر داشته باشید هرگز از تصویر پیش فرض توییتر استفاده نکنید.

ب) بیوگرافی (Bio): یک معرفی نامه مناسب با کلید واژه های متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید، این قسمت محل مناسبی برای شعار شرکت شما یا پیشنهادی ارزشمند است. معرفی نامه باید مختصر و مفید باشد. توجه داشته باشید که بهترین قسمت برای قرار دادن لینک به صفحه نخست وبسایت یا فروشگاه اینترنتی شما در این بخش است زیرا بسیاری از سرویس های وب و دایرکتوری های توییتر وجود دارند که پروفایل های توییتر را فهرست می کنند، شما با این کار از خدمات بک لینک رایگان بهره می برید.  لازم به ذکر است که برای نوشتن معرفی نامه حداکثر از 160 کاراکتر می توانید استفاده کنید.

ج) تصویر پیش زمینه: در این قسمت تصویر برخی از محصولات یا عکسی که نمایش دهنده ی اتصال یا اطلاعات پشتیبانی است را قرار دهید.

د) انتخاب رنگ تم مناسب: توییتر این امکان را در اختیار شما می گذارد که یک تم مناسب برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. باید توجه کنید از استفاده از رنگ های زننده خودداری کنید و ترجیحا رنگ تم یا کاغذ دیواری را متناسب با لوگو و زمینه فعالیت خود انتخاب کنید.

پس از انجام تغییرات و ثبت اطلاعات جدید، توسط دکمه ی Save changes تغییرات انجام شده را ذخیره کنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

8- نکته ای که باید به آن توجه کنید و بسیار حائز اهمیت است، فالورها و افرادی است که شما آن ها را دنبال می کنید. افرادی را دنبال کنید (Follow) که زمان شما را ارزشمندتر می کنند و در مقابل به توسعه و بهبود کسب و کار شما کمک بکنند. برای دنبال کردن دوستان و افراد مورد علاقه هم می توانید از گزینه ی find people to follow استفاده کنید و هم می توانید نام مورد نظر را در سرچ باکس بالای صفحه جستجو کنید.

آموزش ساخت اکانت تجاری توییتر

همچنین می توانید برای جذب دنبال کننده ها (Follower) ازRetweet  کردن و به اشتراک گذاشتن توییت های ارزشمند استفاده کنید، توییت های کاربرانی را که دنبال کرده اید ارزشمند کنید و نظر خود را در مورد آن ها بیان کنید و با دیگر کاربران در تعامل باشید . نکته ای مهم اینکه صد دنبال کننده ی فعال بر هزار دنبال کننده ی منفعل غالب هستند، پس در شرایطی که توییتر و رسانه های جمعی مورد نظرند به کیفیت فکر کنید نه کمیت.

9- گام بعدی چگونگی استفاده از توییتر است، در زیر برخی از اختصارات توییتر را توضیح می دهیم:

الف) (RT (Retweet: به اشتراک گذاری مجدد یک توییت از کاربری دیگر گفته می شود. در واقع با این کار شما توییت شخصی دیگر را توییت می کنید.

ب) Reply: وقتی می خواهید در پاسخ به  کاربران  پیامی ارسال کنید از این گزینه استفاده می شود. برای این منظور از Username@ استفاده کنید و به جای واژه Username نام کاربری شخص مورد نظر را وارد نمایید.

ج) Direct Message: برای ارسال پیام خصوصی به کاربران از این گزینه استفاده می شود. توجه کنید که آن کاربر باید شما را دنبال کرده باشد تا بتوانید برای آن پیام خصوصی بفرستید.

آموزش ساخت اکانت توییتر

د) Hashtag (#): اضافه کردن علامت # قبل از کلید واژه های مهم در پیام های توییتری شما، کمک می کند پیام شما در جستجوها بهتر دیده شود و منجر به معرفی هر چه بهتر شما می شود.

و) Promoted tweet:  موضوعی است که یک شرکت یا سازمان با پرداخت هزینه، برای تبلیغات و جلب کاربر ایجاد می‌کند.

ه) Lists: توسط این قابلیت می توانید افراد مختلفی را که در توییتر دنبال می‌کنید بصورت جداگانه لیست کنید مانند لیست ورزشی، دوستان، افراد مورد علاقه.

برای انجام تغییرات و تنظیمات بیشتر از گزینه ی setting and privacy کمک بگیرید.

آموزش ساخت اکانت توییتر
بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه