هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

با نکات بازاریابی در اینستاگرام آشنایی دارید؟

با نکات بازاریابی در اینستاگرام آشنایی دارید؟

بازاریابی در اینستاگرام

با نکات بازاریابی در اینستاگرام آشنایی دارید؟ اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی است که به دلیل اینکه بیشتر بر روی تصاویر و ویدئو متمرکز می باشد می تواند از طریق چشمی بر روی مخاطب اثر گذار باشد. پس اولین قدم برای استفاده از آن در بازاریابی همین ویژگی می باشد. زیرا می توان در این شبکه اجتماعی عکس آپلود کرد و ویدئو های 1 دقیقه ای قرار داد.

با نکات بازاریابی در اینستاگرام آشنایی دارید؟ در واقع هنوز هم اصلی ترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ارسال ایمیل است. ولی بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی هر روزه آسان تر می شود زیرا جذابیت رسانه های اجتماعی برای مخاطبان خیلی بیشتر از ارسال ایمیل ها می باشد. بازاریابی در اینستاگرام شبیه بازاریابی پیامکی، فاکس مارکتینگ، بازاریابی تلفنی و بازاریابی الکترونیکی نیست . البته این مشخصه واضح است که یک چیز در همه این بازاریابی ها یکسان است و آن هم بازاریابی محتوا می باشد. در واقع شما هر شبکه اجتماعی که داشته باشید باید اولین نکته ای که مورد نظر قرار می گیرد محتوای استفاده شده است که باید با کیفیت و عالی باشد تا بتوانید مخاطبان خود را جذب و آن ها را تبدیل به مشتریان ثابت خود کنید.

در ابتدا قبل از بیان نکات ویژه در رابطه با ترفند های بازاریابی اینستاگرام دو مرحله اصلی در شروع کار با اینستا گرام وجود دارد که بعتر است رعایت شود، همانطور که می دانید اینستاگرام کار خود را با اشتراک گذاری تصاویر و عکس ها آغاز کرد که به مرور زمان به کاربران خود اجازه و امکان به اشتراک گذاشتن ویدئو را نیز داد. که این امر باعث رونق دادن به بیزینس کاربران شد.

با نکات بازاریابی در اینستاگرام آشنایی دارید؟

دو مرحله اصلی شروع کار با اینستاگرام

  1. افزایش تعداد کاربران و فالوور ها

فالوور ها در واقع همان مشتریان بالقوه شما محسوب می شوند. به همین دلیل بهتر است که تعداد آن ها به صورت واقعی افزایش پیداکند. (افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند و پیج های بیهوده نباشند.) که البته این ویژگی یک امر ضروری محسوب می شود.

2. استفاده از هشتگ گذاری

هشتگ به شما این امکان را می دهد که حتی کسانی که به دنبال شما نیستند هم از این طریق بتوانند پست های شما را ببینند. به همین علت باید تا جای که امکان دارد از هشتگ های ساده و خوانا استفاده کرد.

اینستا گرام با داشتن بیش از 300میلیون کاربر که بالای 200 میلیون آنها کاربران فعال می باشند که پست های ارسالی را می بینند و با این تفاسیر می تواند رتبه اول را در شبکه های اجتماعی به خود اختصاص دهد. شما حتی اگر سایت اختصاصی نیز نداشته باشید می توانید تا حدی از روش های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید. که یکی از ابزار های تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند می باشد. با استفاده درست و دانستن ترفند های اینستاگرام شما می توانید برندتان را محبوب تر کنید. امروزه مدل جدید بازاریابی اینترنتی هدایت افراد سایت به رسانه های اجتماعی می باشد زیرا کسی که دنبال کننده شبکه های اجتماعی باشد به راحتی به او دسترسی دارید و می توانید پیام های بازاریابی را برایش از این طریق ارسال کنید. اینستاگرام هم مانند رسانه های تبلیغاتی دیگر دارای اصولی می باشد که در صورت رعایت آن ها می توان نتیجه مطلوب از آن گرفت. شما از طریق این رسانه می توانید ارتباط موثر با اعضا و مشتریان خود داشته باشید.

 

 

توصیه ها و ترفند های مهم بازاریابی بهتر در اینستاگرام:

  • بهتر است حواستان به کپشن های استفاده شده نیز باشد و از آن ها به خوبی استفاده کنید به کمک متن های جذاب که می توان همراه عکس منتشر کرد، می توانید برای درست نویسی از اپلیکیشن هایی چون: Hemingway نیز استفاده کنید.
  • در انتخاب تصاویر و عکس ها دقت بالایی به خرج داده و سعی داشته باشید که مورد پسند مخاطبان باشد. باید تصویری باشد که کاربرانبه آن علاقه داشته باشند و آن را لایک کنند و به اشتراک گذارند.
  • روی تصاویر متن بنویسید. بهتر است که حرف باارزشی را به کمک ابزارهای گرافیکی و راحی به کاربران ارائه دهید. مثلا یک سوال مناسب را روی تصویری مناسب قرار دهید و به صورت عکس منتشر دهید تا بتوانید کاربران را درگیر موضوع کنید. ثبات قدم در اینستاگرام خوب است. قالب کلی را حفظ کرده، تصویر و متن را به ‌تناوب تغییر دهید.
  • از بهترین و باکیفیت ترین عکس ها استفاده کنید، از نسخه های ios و android برای تغییرات کیفیت تصویر و روشنایی و برش مناسب عکس برای بهبود کیفیت مناسب است. هرچند اینستاگرام عکس های مستطیلی را پشتیبانی می کند اما بهتر است که از عکس های مربعی استفاده کنید.
  • اگر کاربران محتوایی را تولید کرده اند، منتشر کنید. کاربری که عکسی از پست ها یا محصولات شما را منتشر کرده است آن را باز نشر کنید. اگر بتوانید هشتگ ویژه و مناسبی را برای خود برند کنید می توانید از کاربران خود هم بخواهید که از آن استفاده کنند.
  • بهتر است حواستان به کپشن های استفاده شده نیز باشد و از آن ها به خوبی استفاده کنید به کمک متن های جذاب که می توان همراه عکس منتشر کرد، می توانید برای درست نویسی از اپلیکیشن هایی چون: Hemingway نیز استفاده کنید.
  • هشتگ های داغ روز را فراموش نکنید. اینکه چه هشتگ هایی در حال حاضر می تواند محبوب باشد یا اصطلاحا trend می شوند. که برای دستیابی به این روش می توانید از ابزار جستجوی اینستاگرام (Search and Explore feature ) این کار را انجام داد.
  • در نشر تصاویر زمان مناسب را در نظر داشته باشید. منظور این است که در توجه داشته باشید هنگاهی تصویری را نشر دهید که مخاطبان بیشتری مشغول سرچ و دیدن اینستاگرام خود هستند. برای زمان بندی بهتر ابزارهایی چون: viraltag و latergramer می توانند کمک کننده باشند.
  • تعامل با مخاطبان نیز می تواند تاثیر بسزایی برای کسب و کار شما داشته و همچنین امری حیاتی برای شبکه های اجتماعی است. بهتر است مطالبی را ارائه دهید که برای کاربران جذابیت داشته باشد زیرا اکثر کاربران اینستا گرام زیر 30 سال سن دارند پس کاربران را به شیوه های خلاقانه درگیر فعالیت خود کنید.
  • تنها ابزاری که در بخش پروفایل خود دارید را بشناسید و از آن استفاده کنید. می توانید یک لینک ردیابی در پروفایل خود قرار دهید. که البته می توانید از ابزارهایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید مانند: Bitly و Google’s URL Shortener که می توانید URL های مخصوص خود و همچنین پارامترهای UTM خود را اضافه کنید تا بتوانید کلیک ها را بررسی کنید.

البته بهتر است که فراموش نشود لینک ها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. اما پست های اینستاگرام را در توئیتر، فیس بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید، می توانید به روی آن ها کلیک کنید. و اینکه لینک هایتان باید به گونه ای باشد که براحتی در حافظه کاربران باقی بماند.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه