هنر وب ارائه دهنده راهکارهای نوین بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

هنر وب |طراحی سایت – طراحی فروشگاه اینترنتی-بهینه سازی وب سایت

آموزش تجاری کردن صفحات اینستاگرام

آموزش تجاری کردن صفحات اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال ۲۰۱۶، قابلیت جدیدی به نام پروفایل تجاری (Business Profile) را به کاربران خود معرفی کرد. با توجه به رونق کسب وکارهای مجازی، کمتر کسب و کاری پیدا می شود که با وجود سونامی اطلاعاتی و سرگرمی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تجربه فعالیت در این رسانه ها را کسب نکرده باشند. استفاده مداوم و همه روزه مخاطبین و کاربران از اینترنت و شبکه های اجتماعی و همچنین خرید های اینترنتی منجر به تغییر کسب و کار فروش یا بازاریابی شده است. بنابراین با استفاده از امکانات ویژه شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام، شما می توانید به ارتقا کسب و کار و فروش خود کمک کنید.
در ادامه شما را با چگونگی ساخت یک حساب کاربری تجاری و امکانات ویژه آن، مثل قرار دادن دکمه های تماس با ما، مخاطبین و … آشنا می کنیم.

تبدیل حساب کاربری شخصی اینستاگرام به یک پروفایل تجاری

1- ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید.

2- سپس وارد حساب کاربری تان شوید و در قسمت options گزینه ی switch to business profile را انتخاب کنید.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام

3- در این مرحله از شما خواسته می شود وارد حساب کاربری فیسبوک خود شوید (لازم به ذکر است که باید از طریق vpn وارد سایت https://www.facebook.com شده و یک حساب کاربری با نام تجاری خود بسازید).

تجاری کردن اکانت اینستاگرام

4- بعد از مشخص شدن حساب کاربری فیسبوک مورد نظر، شما به صفحات فیسبوکی که مدیریت آنها به عهده این حساب کاربری است دسترسی خواهید داشت و باید صفحه فیسبوک مورد نظرتان را انتخاب کنید. از این پس، این صفحه به اکانت تجاری اینستاگرام شما متصل خواهد بود. به این نکته توجه شود که تنها صفحات تجاری فیس بوک قابلیت اتصال به صفحات تجاری اینستاگرام را دارند و با پروفایل شخصی خود نمی توان به پروفایل تجاری اینستاگرام وصل شد. برای چگونگی ایجاد یک صفحه تجاری در فیسبوک، پیشنهاد می کنیم آموزش ساخت اکانت تجاری فیسبوک را ببنید.

 

5- با انتخاب دکمه next به مرحله بعد رفته و صفحه خود را به صفحه تجاری فیس بوک وصل کنید.

 

6- حال اینستاگرام از شما می‌خواهد از اطلاعات تماسی که در صفحه فیسبوکتان قرار داده اید (شماره تماس، خدمات مشتری، ایمیل و یا آدرس پستی)، حداقل یکی را انتخاب کنید تا در صفحه اینستاگرام شما توسط دکمه contact نمایش داده شود.

 

7- پس از انجام این مراحل با نمایش خوش آمدگویی، مجددا به پروفایل اصلی اینستاگرام خود هدایت می شوید و می توانید پروفایل تجاری اینستاگرام را بررسی و ارزیابی کنید.

 

تجاری کردن اکانت اینستاگرام

این مطلب را از دست ندهید: آموزش ساخت اکانت تجاری فیسبوک

امکانات پروفایل تجاری اینستاگرام

 

  • اضافه شدن دکمه contact به حساب کاربری

این دکمه، قابلیتی است برای تماس با شما، این دکمۀ تماس (Contact) در بالای پروفایل شما به نمایش در می‌آید و با استفاده از آن می‌توانید آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب‌ وکارتان را درج کنید تا مخاطبان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت Get Directions ، Call و Email دسترسی داشته باشند که هر کدام عملکرد خاصی دارند.

– Get Directions: با انتخاب این گزینه، کاربر می‌تواند آدرس شرکت یا محل خدمات ‌دهی شما را بیابد.

-Call: این گزینه برای نمایش شماره تماس های پشتیبانی و خدمات‌دهی کسب و کار مربوطه است.

-Email: کاربر می‌تواند به آدرس ایمیل رسمی موجود در حساب کاربری مورد نظر دسترسی داشته باشد.

لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت برقراری ارتباط با مشتریان، توصیه می شود در کپشن پست‌ هایتان هم کاربران را از وجود این امکان مطلع کنید.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام
  • Instagram Insights  (ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان)

یکی از بهترین قابلیت های پروفایل های تجاری، امکان تحلیل و آنالیز کاربران صفحه است، همچنین می توانید نتیجه بازخوردها و بررسی رفتار کاربران را در هرروز مشاهده کنید و در واقع گزارش روزانه دریافت کنید. با این قابلیت، شما به اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای خود دسترسی خواهید داشت که این اطلاعات شامل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می‌شوند. داشتن این اطلاعات می تواند فرایند خوبی برای استراتژی های تجارت شما و اهداف وآینده تجارت شما در اینستاگرام خواهد بود. همچنین، شما امکان بررسی آمار مربوط به هر یک از پست های خود را نیز خواهید داشت. برای دسترسی به این قسمت آیکونی که در قسمت بالا و در سمت راست صفحه به شکل یک چارت یا نمودار نمایش داده شده است را لمس کنید.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام
تجاری کردن اکانت اینستاگرام

این مطلب را از دست ندهید: نکات بازاریابی در اینستاگرام

  •  امکان قرار دادن لینک در استوری (story) اینستاگرام

لازم به ذکر است که استوری اینستاگرام، به شما اجازه می‌دهد، داستانی که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود را تعریف کنید. استوری برای کاربران جذاب است و تعامل زیادی با آن برقرار می‌کنند. از طرف دیگر در پروفایل های تجاری، برای معرفی کسب و کار و برندسازی کاربرد دارد.

اما نمی‌توان در استوری هیچ لینکی قرار داد، مگر آنکه شما یک اکانت تجاری داشته باشید. البته، لازم به ذکر است که تنها پروفایل های تجاری ای که بیش از 10,000 فالوور دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. برای افزودن این امکان مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از انتخاب تصویر یا ویدئو مورد نظر، در بالای صفحه آیکون لینکی وجود خواهد داشت که باید آن را انتخاب کنید.
تجاری کردن اکانت اینستاگرام
  • پنجره ی جدیدی برای شما باز می‌شود. در این صفحه می‌توانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید.
تجاری کردن اکانت اینستاگرام

لینک صفحه مقصد را در فیلد مورد نظر قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید.

  • Instagram ads

قابلیت دیگر سهولت در ایجاد تبلیغ است. یعنی شما می‌توانید هر یک از پست‌‌های صفحه اینستاگرامتان را تبدیل به یک تبلیغ کنید. برای این کار کافیست روی پست مورد نظرتان کلیک کنید و گزینه Promote  را انتخاب کنید. در این مرحله باید به این نکته توجه داشت که انتخاب رده سنی، بودجه شما برای ارتقای هر پست و مدت زمان مورد نیاز برای نمایش پست ها به کاربران قابل تنظیم است. لازم به ذکر است که با توجه به تحریم بودن ایران امکان استفاده از این قابلیت به طور مستقیم فراهم نیست.

و در آخر این نکته فراموش نشود که در صورت تمایل می توان پروفایل تجاری را به پروفایل شخصی تبدیل کرد، نحوه انجام کار در شکل زیر مشخص شده است.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام
بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه